viernes, 4 de marzo de 2016

Teoria curricularrak eta curriculumaren maila desberdinak

Gaur klasean dinamika berri bat egin dugu. Gelakide batzuk txosten batzuk irakurri behar zituzten etxean curriculumaren inguruan. Txosten horiek irakurri ondoren, gaur irakurri dutenek irakurri ez dutenei esplikatu behar zieten talde txikietan. Dinamika nahiko gaizki atera da eta talde handian komentatzea erabaki dugu. Hauek izan dira ateratako ondorioak:



Hiru teoria bereizten dira:


1. Teorikoa: Estrategiak ikasleak edukiak ulertzeko, metodologia, baliabide asko zailtasunak dituzten ikasleekin.
2. Praktikoa: Ekintzei, egiteari,... garrantzi handia ematen zaie.
3. Kritikoa: Irakasleak irakasteko orduan teoria bat izan behar du kontuan. Irakastea autokritikoa da eta hausnarketari garrantzi handia ematen dio. Kontuan eduki behar dira egoera sozio-ekonomikoak.

- Teoria bakoitzetik kurrikulum mota bat atera, denak desberdinak.
-Kurrikuluma ez da soilik mugatzen ikaslearen ikaste prozesuari, baizik eta ikaslea eta ikaste prozesua inguratzen duen testuinguruan ere oinarritzen da.
- Testuliburuak ez dira moldatzen ikasle guzientzako, irakaslea izan behar da hau moldatzen duena eta jarduerak moldatzen duena ikasleentzako.


Zehaztapen mailak:

- Egokitzapena: Ikasleak behar bereziak baditu, kurrikulum desberdin bat aplikatu beharko zaio.

- Taldearenak edo pertsona batekoa izan daiteke. Horretarako ikastetxeko proiektuan oinarritu behar gara.

Hona hemen zehaztapen maila desberdinak:

1. Dekretua (Hezi Berri)
2. Ikastetxeko programazioa
3. Klaseko programazioa
4. Banakako egokitzapen kurrikularra (CEI/ACI)

No hay comentarios:

Publicar un comentario